- +30 211 41 87 959
- info@ergotherapei.gr
- Δευ - Σαβ: 13:30 - 21:30
Η παιδιατρική εργοθεραπεία έχει ως στόχο την πρόληψη, αξιολόγηση, παρέμβαση και αποκατάσταση δυσλειτουργικών στοιχείων στη συμπεριφορά ενός παιδιού. Παράλληλα, αποσκοπεί στη βελτίωση και αξιοποίηση των δεξιοτήτων του παιδιού και του εφήβου για την καλύτερη απόδοσή του στο σπίτι και στο σχολείο (π.χ. φαγητό, υγιεινή, ντύσιμο, παιχνίδι, ζωγραφική, γραφή, οργάνωση/συγκέντρωση). Οι εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν θεραπευτικά σκόπιμες δραστηριότητες και το παιχνίδι και τροποποιούν το φυσικό περιβάλλον των παιδιών προκειμένου να υποστηρίξουν καλύτερα τη συμμετοχή τους.
Η θεραπευτική μας προσέγγιση αρχίζει με μια εξατομικευμένη αξιολόγηση, κατά την οποία καθορίζονται οι στόχοι της θεραπείας. Στη συνέχεια πραγματοποιείται μια προσαρμοσμένη παρέμβαση σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού, η οποία επικεντρώνεται στην επίτευξη των στόχων της θεραπείας. Τέλος, γίνεται περιοδική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων ώστε να εξασφαλίσουμε ότι οι στόχοι μας επιτυγχάνονται. Έτσι, ανάλογα με το ρυθμό προόδου του παιδιού, μπορούμε να κάνουμε τις απαραίτητες αλλαγές στο σχέδιο της θεραπευτικής παρέμβασης.
Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, (AOTA) πρέπει να αναζητηθεί εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες όπως:
Δυσκολία στη λεπτή κίνηση
Παράδειγμα:
Δυσκολία στη αδρή κίνηση
Παράδειγμα:
Προβλήματα γνωστικού και αντιληπτικού τομέα
Παράδειγμα:
Δυσκολίες στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής
Παράδειγμα:
Όταν δηλαδή το παιδί δυσκολεύεται να φάει, να ντυθεί από μόνο του, να πλυθεί, να πάει στην τουαλέτα ή ακόμα και να παίξει με τα παιχνίδια του ή με άλλα παιδιά
Διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας(SPD)
Μεγάλη ευαισθησία στο ερέθισμα:
Μεγάλη ευαισθησία στο ερέθισμα:
Περιορισμένες δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης που σχετίζονται με